Siden 2021 har de danske seere kunnet følge samtlige danske ishockeykampe fra Metal Ligaen på TV2’s platforme. Dansk ishockeys fans har dermed haft en helt unik mulighed for at følge samtlige kampe under samme aftale, og den udvikling fortsætter med den nye aftale med Sportway Media Group.

En aktør, som dansk ishockey allerede har stiftet bekendtskab med i de seneste to sæsoner via samarbejdet med Sportway Media Group og produktionspartneren DMC.

– Der er ingen tvivl om, at de danske ishockeyfans kan glæde sig over den nye aftale. På hvilke platforme og hvilke medier kampene kommer til at ligge, kan ikke offentliggøres endnu, men der er tale om en markant opgradering, og man kan som ishockeyseer roligt glæde sig, siger kommerciel chef i Danmarks Ishockey Union, Thomas Bjuring.

Sportway Media Group altså købt rettighederne til Metal Ligaens kampe, data og bettingmuligheder for de kommende seks sæsoner.

Kommerciel chef Thomas Bjuring har forhandlet på vegne af dansk ishockey.

– Der er tale om den største og bedste medieaftale, som dansk ligaishockey nogensinde har lavet, og det er en konsekvens af den enorme fremgang, vi har oplevet på seertal de seneste sæsoner. Fans og tilskuere har ikke blot vist deres opbakning ude i hallerne, men også hjemme i stuerne, og vi er nu sikre på, at der bliver betalt tilbage med et endnu bedre produkt, end vi hidtil har set, siger en glad Thomas Bjuring.

Aftalen betyder sikkerhed
– For klubberne i Metal Ligaen betyder en ny lang medieaftale, at vi har sikkerhed. Både i form af et beløb vi ikke har set før i forbindelse med en medieaftale og i form af en sikkerhed for at vores produkt bliver eksponeret optimalt, siger formand for Divisionsforeningen Klaus B. Rasmussen.

– Nu står vi med en helt igennem fantastisk aftale, som sammen med vores hovedsponsorat med Dansk Metal sikrer fundamentet for Metal Ligaen i mange år frem. Dermed kan der sættes endnu mere fart under den allerede igangværende udvikling, tilføjer han.

Det bliver både testkampe, grundspil, slutspil og Metal Final4, der vises live. Produktionen af den enkelte kamp bliver opgraderet og er allerede testet under den nylige firenationers-turnering i Rungsted og Rødovre.

Kompetent partner

Kampene i Metal Ligaen bliver produceret i samarbejde med DMC Produktion, der er partner til Sportway Media Group.

– Rettighederne til Metal Ligaen er en milepæl for os. Vi begyndte med store ishockey-partnerskaber i Sverige og Finland, og vi har udviklet store kompetencer i produktionen af ishockey. Det er en fjer i hatten for os at få Metal Ligaen ind i vores portefølje og jeg er stolt over, at vi nu ejer samtlige rettigheder til dansk ishockey, siger Daniel Franck, CEO hos Sportway Media Group.

Den danske CEO hos Sportway Media Group, Anders Antonsen, har allerede arbejdet med Danmarks Ishockey Union siden 2021, hvor Sportway Media Group lancerede danskishockey.tv, der sender alle breddekampe live.

– Samarbejdet har været fremragende, og Danmarks Ishockey Union har ageret yderst professionelt – både på og udenfor isen. DIU var vores første danske partner og den store årsag til, at vi åbnede vores danske kontor. Vi har stor forståelse af hinandens behov og deler mange visioner i det dynamiske mediemarked. Så vi er naturligvis glade for, at partnerskabet nu udvides, siger Anders Antonsen.