Når klubberne i landets bedste ishockeyliga skøjter ind i næste sæson, bliver det med en fælles stærk billet-, merchandise- og sponsorplatform i ryggen.

Metal Ligaen vil fra næste sæson stå endnu tættere sammen, og ligaen har som led i dette indgået aftale om et fælles billetsystem til alle ligaens klubber.

Valget af system er faldet på den prisvindende løsning fra aalborgensiske Venue Manager, som i forvejen samarbejder med en lang række sportsklubber i Danmark, Tyskland og England og dermed har stor erfaring med at optimere processer, give tilskuere den bedst mulige oplevelse samt udnytte digitale forretningsmuligheder og de mange data, der følger med.

Kim Pedersen, ligachef fra Metal Ligaen, siger om det ny tiltag:

Forholdene for tilskuere til kampene i Metal Ligaen bliver bedre, og klubberne har i de seneste sæsoner optimeret og bygget nye arenaer med Granly Hockey Arena i Esbjerg som den seneste. Nu vil vi gerne lægge næste lag på i vores bestræbelser på at gøre oplevelsen endnu bedre for vores gæster til ishockey. Tilskuere og samarbejdspartnere skal have den bedst mulige løsning før, under og efter kampen, og samarbejdet med Venue Manager er et perfekt skridt i den rigtige retning.

Vi kan bedst hjælpe vores tilskuere, hvis vi kender dem. Med de rige muligheder for dataopsamling i det ny fælles system kan vi på tværs af ligaens klubber personalisere vores kommunikation og skabe bedst mulige betingelser for den optimale oplevelse i hallerne – og i øvrigt også gøre det nemmere for tilskuere at tilgå billetter – uanset, hvor de skal se ishockey.

Løsningen fra Venue Manager giver således klubberne nogle hidtil usete muligheder i forhold til at give kunderne en smidig og god købsoplevelse, skabe større omsætning og tilfredshed – og ikke mindst minimere administrationstiden hos klubbens ansatte.

Hos Venue Manager er man begejstret for at have fået opgaven med at løfte Metal Ligaen til næste niveau.

Det er selvfølgelig stort for os at blive valgt som samarbejdspartner i det her vildt spændende fælles projekt, siger Peter Richardt, Business Director hos Venue Manager.

Vi har en lidt anderledes tilgang til dét at drive en sportsklub end mange af de større billetleverandører, og hos os er det ikke nødvendigvis kun billetterne, der er det mest afgørende – men derimod den samlede forretning omkring en professionel sportsklub.

Flere af klubberne har desuden tilvalgt vores unikke app, som gør det endnu nemmere at gå til ishockey med digitale billetter, sæsonkort og vouchers på forplejning direkte på mobilen – det vil helt sikkert løfte den samlede oplevelse, hvilket vi er rigtig glade for at kunne hjælpe med.

Venue Manager er allerede i gang med at implementere de første klubbers løsninger, og efter sommerpausen vil alle klubbers fans kunne møde den ny digitale platform hos de respektive klubber. Undtaget herfor er SønderjyskE, som i første omgang ikke er en del af samarbejdet.

De mange ishockeyklubber bliver en del af Venue Managers kundeportefølje, som i dag tæller 30+ klubber, festivaler og parker – herunder AGF, Skjern Håndbold, Aalborg Håndbold, Smukfest, ARoS og Fårup Sommerland.