Danmarks Ishockey Union

Cups og stævner


Hvis DIN klub ønsker at afvikle et stævne, hockeyskole eller en cup, så send os en mail med programmet.

Vi vil annoncere her på sitet med den pågældende event og kan evt. også bringe den som en nyhed. Valget er DIT!

Kontakt Dorthe Nøhr på dnr@ishockey.dk, og vi vil være behjælpelige med annoncering.

CUPS & STÆVNER I DANMARK (sæson 2017-2018)

____________________________________________________________________________________________________________________________________

30. juli – 4. august 2017 – Odense Sommerhockey Skole – Odense Skøjtehal

Danmarks ældste hockeyskole kun 1900,00 for dagselever:

  • Mindst 11 istræninger i uge 31
  • Hockeyspillere fra U7 til U19
  • 6 dage med aktiviteter
  • Nye oplevelser
  • Nye kammerater
  • Personlig gave, holdbillede, drikkedunk og diplom til deltagerne

Gør som en række ishockeyspillere fra ind- og udland. Tag på hockeyskole i Odense.
Vi byder Jer velkomne til 19. udgave af vores hockeyskole i uge 31, sommeren 2017.
Igen i år har vi 6 dages hockeyskole begyndende søndag den 30. juli og med afslutning fredag den 4. august om aftenen.

Hockeyskole i uge 31
Vi begynder den 30. juli om formiddagen, og slutter fredag den 4. august om aftenen med det ældste hold. Hver dag vil der være aktivitet i hallen fra 07.00 til mindst 21.00 om aftenen.

Priser
Årets hockeyskole er den billigste i Danmark for dagselever:
Dagselev kr. 1900,00 (mindst 8 timers aktivitet samt 2 måltider)
Internatelev kr. 2900,00 (mindst 8 timers aktivitet samt 4 måltider og overnatning)

Hvad får du?
Hockeyskole i Odense involverer ganske lange dage med forskellige aktiviteter. Kort fortalt vil der være 2 daglige ispas pr. gruppe. Dertil kommer boldspil, fysisk træning, teori, vandaktiviteter, rulleskøjteløb/-hockey, film samt brug af bowling- eller minigolf-bane.
OBS!! Der vil være 3-4 ekstra ispas til målmændene i løbet af ugen. Desuden målmandsrelateret styrketræning.

Hvem kan deltage:
Vi har plads til spillere født 2010 og op til spillere født 1999. Hver gruppe kan dække over flere årgange, men du er på hold med drenge og piger, der kan omtrent det samme som dig selv. Vi har allerede tilsagn og tilmelding fra spillere fra udlandet og fra flere danske klubber. Vi vil gerne blande gæster med vores egne spillere.

Bespisning:
Der serveres frokost med lunt/koldt og drikkelse. Der vil senere på dagen blive serveret en sportsbolle, juice og frugt til alle holdene pga. den lange “arbejdsdag”.

Trænere:
Trænerbesætningen er en af de vigtigste forudsætninger for en god uge. Her er både egne trænere og udefrakommende trænere.
En række trænernavne følger på www.oik.dk i løbet af sommeren.
Elitespillere fra Bulldogs samt seniorspillere fra Odense IK vil være at finde i løbet af ugen.

Sportslig fokus:
Vi har et tilbud om en god og spændende uge til alle spillere, og alle aldersgrupper. For at tilstræbe et sportsligt og socialt udbytte for alle spillere kan ledelsen blande aldersgrupperne, så niveauforskelle mindskes.

De yngste:
De yngste grupper er et perfekt sted at begynde med første ishockeyskole.
Fokus er på skøjteløb, lege, konkurrencer, kammeratskab. Alt sammen med afsæt i DIU’s træningskoncepter. Desuden byder vi på en række oplevelser udenfor isen.

De ældste:
Den ældste gruppe har en uge, hvor nogle af udenoms-aktiviteterne er skåret væk, så der er mere fokus på det ishockeymæssige. Der vil være test, individuel feedback samt masser af aktiviteter på og udenfor isen.

Læs mere på www.oik.dk eller www.oikshop.dk om forsikring, overnatningsmuligheder, faciliteter samt muligheden for at deltage som leder og træner.

Tilmelding:
Du tilmelder dig og betaler på www.oikshop.dk. Der kan kun betales med dankort. Samme sted kan du se klubbens bankoplysninger, hvis du er nødsaget til at lave en bankoverførsel.
Dette gælder en del af vores udenlandske gæster.
Tilmeld gi inden 1. juni for at få adgang til en god start på sæsonen!

Spørgsmål til Odense Sommerhockeyskole 2017 i Odense:
Anders Holst
Odense Ishockey Klub
Møllemarksvej 75
5200 Odense V
Tlf. 6170 9958
ah@oik.dk

Læs mere på www.oik.dk og oikshop.dk

____________________________________________________________________________________________________________________________________

11.-13. august 2017 – Pigecamp – Gigantium, Aalborg

Så kan vi vist godt kalde det en tradition at AaB Ishockey afholder Pigecamp. I år finder den sted i weekenden uge 32, den 11. – 13. august.

Endnu engang er det med U18 pigelandholdets træner duo Ulf Werner og Bjørn Peters og det vil vel egentlig også være mærkeligt andet, eftersom de 2 har været med siden starten. Igen i år har vi været så heldige at Jonas KelIander, træner for Malmø Redhawks damehold, vil gøre Ulf og Bjørn selskab. Jonas har selv døtre som spiller ishockey og han har stort fokus på at piger skal turde tage initiativet i spillet.

Til dette års camp er det også lykkes at tilknytte powerskate instruktør Radim Piroutek. Radim har i flere sæsoner spillet i den bedste Tjekkiske liga. Han har spillet mere end 400 kampe i den bedste danske liga for Frederikshavn, hvor han også har været assistent træner for eliteserieholdet. Radim er specialist i skøjteteknik (powerskating) hvilket har gjort ham til en efterspurgt instruktør rundt i Europa. Radim vil denne gang deltage på 2 ispas. Derudover vil der også være forskellige “gæstetrænere” på isen i løbet af weekenden.

I lighed med sidste år vil der blive tilbudt 6 ispas og office træning. Campen starter fredag eftermiddag den 11/8 med det første ispas og slutter søndag eftermiddag den 13/8.

Prisen for weekenden, er uforandret på 1.600.- og dækker ud over træningen, 2 x morgenmad, 2 x frokost, 2 x aftensmad, mellemmåltider og overnatning i Bjælkegården www.bjaelkegaarden.dk

Lørdag aften vil aftensmaden blive serveret i hytten, hvor forældre og pårørende er meget velkommen til at deltage. Prisen for spisningen er 150.- som afregnes på dagen, men tilmelding er nødvendig.

Ved tilmelding skal jeg bede jer sende mig en e-mail med angivelse af navn, klub, årgang, samt indbetale depositum på 500,- til konto 7444-0001172355, som ikke tilbagebetales ved eventuelt afbud. Pladserne er begrænsede til 35 og listen med de tilmeldte kan ses på www.aab-is.dk under fanen “camp” øverst. Tilmelding kan gøres til Martin Søndergaard på afmd@aab-is.dk, hvortil eventuelle spørgsmål også kan rettes, hvilket også kan gøres på telefon 28 88 34 61.

Skulle der være pårørende som ønsker overnatning under campen kan vi anbefale Scandic Aalborg til følgende priser, enkeltværelse 675, dobbelt 795, trippel 1.015, familieværelse (4) 1.135.- oplys “AaB Ishockey” ved bookning for opnåelse af prisen. Bookning skal ske på anders.bystrup@scandichotels.com

____________________________________________________________________________________________________________________________________

26.-28. august 2017 – AaB Ishockey U9 Stævne – Gigantium, Aalborg

AaB Ishockey har hermed fornøjelsen at invitere til U9 stævne i weekenden d. 26.-27. august 2017.

Stævnet er for årgang 2009 og 2010 spillere og det maximale antal deltagende hold er 8. Deltagende hold skal tilstræbe at stille med 3 niveauinddelte kæder og 1 målmand.

Kampene spilles a 2 x 15 min. Hvert hold vil spille minimum 7 kampe og der spilles efter DIU’s regler for årgangen.

Pokaler og medaljer:
Da der vil være tale om et breddestævne, vil der ikke blive kåret en vinder. Alle deltagende spillere modtager en medalje.

Holdgebyr:
Holdgebyret er DKK 2000,00 og betales ved tilmelding. Tilmelding anses først som gyldig ved indbetaling af holdgebyret. OBS – holdgebyr vil ikke blive tilbagebetalt ved efterfølgende framelding.

Deltagergebyr:
DKK 350,00 pr. person gælder alle spillere, trænere, ledere og forældre og betales senest den 1. august 2017.

Al betaling sker til:
Sparekassen Vendsyssel. Reg.nr. 9070 kontonr. 1627343821, SWIFT-BC: VRAADK21, IBAN NO DK4490701627343821.

Deltagergebyr dækker:
Deltagelse i cup, forplejning og overnatning på skole.

Overnatning:
Overnatning foregår på skole ca. 10 min. kørsel fra Gigantium Isarena. Holdene skal selv sørge for transport til og fra skolen.

Forplejning:
Lørdag: Frokost og aftensmad. Søndag: Morgenmad og sandwich/madpakke. 2 stk. frugt til alle deltagere pr. dag.

Tilmelding:
Tilmelding foregår til afmd@aab-is.dk

På vores hjemmeside www.aab-is.dk vil der løbende opdateres med information om deltagende hold mv.

Spørgsmål kan rettes til Martin Søndergaard på telefon 2888 3461 eller mail afmd@aab-is.dk

____________________________________________________________________________________________________________________________________

11.-12. november 2017 – U11 Cup, Esbjerg

Esbjerg Ishockey Klub har hermed fornøjelsen af, at invitere til U11.1 Cup (for spillere født i 2007 eller 2008), startende lørdag d. 11. november 2017 kl. 08.00 og med forventet sluttidspunkt søndag d. 12. november 2017 kl. ca. 16.00.

Cuppen er en bredde-turnering, hvor fokus primært er på, at hver enkelt spiller får rigeligt med is- og spilletid i løbet af weekenden og en god oplevelse med hjem. Sekundært tæller de sportslige resultater.

Regler for stævneafvikling Turneringsformen afhænger af antal tilmeldte hold, men vi sigter mod en turnering med op til 8 hold hvor turneringen afvikles som en ”alle mod alle” turnering. Selve kampene afvikles som 2 x 18 minutters løbende spil med horn hvert 1,5 minut. Ellers efter DIU’s regler for denne årgang. Turneringsplan fremsendes hurtigst muligt efter tilmeldingsfristens udløb.

Præmier Der vil blive udleveret mini pokaler til alle deltagere.

Priser og tilmelding Der er åben for tilmelding til cuppen her på siden.

Der vil blive opkrævet et holdgebyr på kr. 1.000,00 ved tilmelding.

Senest tilmelding den 15.09.2017. Tilmelding er først endelig efter indbetaling af holdgebyret. Derudover er der et deltagergebyr på kr. 400 pr. person (både spillere, ledere og forældre), som skal betales mandag senest den 02.10.2017. Deltagergebyret dækker overnatning og forplejning.

Vi gør opmærksom på, at vi kører efter ”først til mølle” princippet i fht. holdtilmeldinger/antal hold. Overnatning fra lørdag til søndag foregår på nærliggende skole (adresse vil blive oplyst senere). Husk at medbringe liggeunderlag/luftmadras og sovepose. Holdene skal selv sørge for transport til og fra skolen.

Såfremt I ønsker overnatning fra fredag til lørdag, kan det også arrangeres mod en ekstra betaling på kr. 50,- pr. deltager.

Forplejningen vil være morgenmad, frokost og aftensmad om lørdagen og morgenmad og frokost om søndagen. Derudover vil der være 2 stk. frugt til alle spillere pr. dag.

Evt. spørgsmål til stævnet kan rettes til:

Søren Madsen mobil: 51359028
Jan Svinkløv-Birkedal mobil: 21253144

Vi glæder os til at se de mange friske unge mennesker, trænere, holdledere og ikke mindst forældre og andre entusiaster til et godt og hyggeligt stævne i Esbjerg.

Mange ishockeyhilsner

Stævne/Cup-udvalget, EIK

____________________________________________________________________________________________________________________________________

6.-7. januar 2018 – U9 Cup, Esbjerg

Esbjerg Ishockey Klub har hermed fornøjelsen af, at invitere til den traditionelle nytårscup for U9 spillere (født i årene 2009 eller 2010) startende lørdag d. 6. januar 2018 kl. 08.00 og med forventet sluttidspunkt søndag d. 7. januar 2018 kl. ca. 16.00.

Cuppen er i lighed med tidligere en bredde-turnering, hvor fokus primært er på, at hver enkelt spiller får rigeligt med is- og spilletid i løbet af weekenden og en god oplevelse med hjem. Sekundært tæller de sportslige resultater.

Regler for stævneafvikling Det tilstræbes at skabe en turnering med 12-14, hold hvor turneringen afvikles som en ”alle mod alle” turnering. Selve kampene afvikles som 21-24 minutters løbende spil med horn hvert 1,5 minut. Ellers efter DIU’s regler for denne årgang.

Turneringsplan fremsendes hurtigst muligt efter tilmeldingsfristens udløb.

Præmier Der vil ikke blive talt point for kampene, så der vil blive udleveret mini pokaler til alle deltagere.

Priser og tilmelding Der er åben for tilmelding til cuppen her på siden.

Der vil blive opkrævet et holdgebyr på kr. 1.000,00 ved tilmelding.

Senest tilmelding den 15.10.2017. Tilmelding er først endelig efter indbetaling af holdgebyret. Derudover er der et deltagergebyr på kr. 400,- pr. person (både spillere, ledere og forældre), som betales senest fredag den 01.12.2017. Deltagergebyret dækker overnatning og forplejning. Vi gør opmærksom på, at vi kører efter ”først til mølle” princippet i fht. holdtilmeldinger/antal hold.

Overnatning fra lørdag til søndag foregår på nærliggende skole (adresse vil blive oplyst senere). Husk at medbringe liggeunderlag/luftmadras og sovepose. Holdene skal selv sørge for transport til og fra skolen. Såfremt I ønsker overnatning fra fredag til lørdag, kan det også arrangeres mod en ekstra betaling på kr. 50 pr. deltager.

Forplejningen vil være morgenmad, frokost og aftensmad om lørdagen og morgenmad og frokost om søndagen. Derudover vil der være 2 stk. frugt til alle spillere pr. dag.

Evt. spørgsmål til stævnet kan rettes til:

Søren Madsen mobil: 51359028
Thomas Nielsen mobil: 21454859

Vi glæder os til at se de mange friske unge mennesker, trænere, holdledere og ikke mindst forældre og andre entusiaster til et godt og hyggeligt stævne i Esbjerg.

Mange ishockeyhilsner

Stævne/Cup-udvalget, EIK

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

CU PS & STÆVNER I UDLANDET (sæson 2017-2018)

25th of june-25th of july 2017 – World Class Hockey Camp – Montreal, Quebec

Hello Gentlemen,

Our objectives are to educate and introduce hockey specific fundamentals and techniques. Exposing pro athletes to a wide variety of training modalities that stimulate healthy physical development and increases functional capabilities, motor skills and knowledge to take ones game from everyday performance to high end levels.

Most of all we aspire to build a close friendship and a family atmosphere throughout your experience with us here at Reid&React Hockey Academy and RGym. Team work is a must during your time here and we expect the fullest of commitment to camp as we are now fully committed to you and your progress as an athlete but also as a professional.

Overview of Camp

-On ice Mornings 
-explosive game like 
-technical skills 
-edge work 
-shooting  
-passing 
-speed 
-conditioning

-On ice testing

1 time in first week and once at end of Camp (NHL Combine style) with help of sport science testing and testers.

-Off-Ice Mornings 
-Hockey Body Movement 
-Muscle Mass 
-Hockey flexibility 
-Hockey fast twitch muscles 
-Hockey speed 
-Hockey explosive power 
-Hockey muscle stamina 
-Hockey cardio Vascular

All movements and workouts are hockey specific.

-Afternoon Workouts 
-Yoga  
-Boxing 
-FMS (functional movement system) 
-Ju-Jitsu 
-No Gi 
-Balance Work 
-Strength Yoga 
-Compound Movements ( Heavy lifts + Low reps ) 
-Spinning 
-Stretching 
-Oratory stairscardio ( Biggest set of stairs in Montreal)  
-Mountain Run ( Mount royal – led by a professional Runner for Cardio stamina and Mental strength)

All workouts in the afternoon are Cardio Based and also for injury prevention.

-A vehicle for each group of 4 players

-21 ice sessions of 1 hour

-42 off ice sessions

-3 team Dinners

-4 team building activities and some other events.

-Reid&React jersey and socks

MAKE A CHANGE!!!

STEP OUTSIDE YOUR COMFORT ZONE TO ACHIEVE GREATNESS!

More info here:

Facebook Page: “https://www.facebook.com/reider55/?pnref=story

Or contact me:

TEL; +4522381216 
Email: Branreid@outlook.com

Sincerely,

Coach 
Brandon Reid

____________________________________________________________________________________________________________________________________

22.-24. september 2017 – Warriors Cup – IHK Sparta Sarpsborg, Norge

Vi i Sparta 04 vil ønske alle danske lag velkomne til Norge og Sarpsborg 22.-24. september 2017 til WarriorsCup 2017.

Warriors cup er IHK Sparta Sarpsborgs satsing på turneringer for barn og unge, hvor det legges vekt på å tilby deltakerne gode idrettsopplevelser, og på å skape et godt miljø hvor det er lett å treffe venner med felles interesser.

Warriors Cup for U14 (spillere født i 2004) spilles helgen 22.-24. september 2017, med spill fredag ettermiddag til søndag ettermiddag.

Vi har en øvre grense på 12 lag, og det spilles kamper parallels i Sparta Amfi og Ungdomshallen.

Turneringen vil bli godkjent av Norges Ishockeyforbund og arrangeres ihht. NIHF’s reglement og bestemmelser, hvor også keeperpoeng gjelder.

Kampene vil bli spil 2 x 15 minutter. Minimum 5 kamper pr. lag. (Avhenger av hvor mange lag som melder seg på).

Påmeldingsavgift pr lag er kr. 4.000 (som må betales innen 14 dager efter påmelding)
Spilleravgift pr. spiller er kr. 500, hvor tre ledere er gratis pr. lag. (Betales innen 31.08.2017).

Spilleravgiften dekker følgende måltider:
Middag fredag – lunsj og middag lørdag, samt lunsj søndag m/drikke og inkluderet frukt.

Skill kompetition

Warriors Skill Competition – vi vil i år gjennomføre en skill competition mellom spillere fra hvert av lagene som deltar. Dette vil vi gjennomføre lørdags kveld, og da håper vi at resten af spillerne og foreldrene vil være med å heie. Vi vil i utgangspunktet ha 1 spesifikk spiller til hver av øvelserne, slit at 1 spiller ikke kan være med på mer enn 1 øvelse. Øvelserne vil bli sendt til dere 1 måned før cup start slik at dere kan eventuelt trene på disse øvelsen. Elementene vil være FART, TEKNIKK og SKUDD

Overnatting:
Vi har utarbeidet sportspriser på følgende hotell, hvor dere selv må stå for booking. Lagledere bestiller samlet for sine lag (og foreldre) og det må oppgis bookingkode “Sparta warriors cup 2017) ved bestilling for å få disse prisene. Referanse nummer: 226022

Quality Hotell & Resort Sarpsborg
Mail: booking.sarpsborg@choice.no
Web: choice.no

Enkeltrom 800,00 pr. natt inkl. frokost og badeland
Dobbeltrom 960,00 pr natt inkl. frokost og badeland
Trippelrom 1320,00 pr. natt inkl frokost og badeland
4 sengsrom 1504,00 pr. natt inkl. frokost og badeland

Priserne inkluderer overnatting, frokostbuffé, inngang til badeland i åpningstidene og trådløst Wi-Fi.

Påmeldingsfrist er 30.04.2017, godt merket med hvilket lag betalingen gjelder for, til konto 1030.12.19917. BIC (SWIFT): SPTRNO22XXX, IBAN nummer: NO32 1030 1219 917

Påmelding senedes til warriorscup2017@gmail.com

Hvis spørgsmål vennligst ta kontakt

Tonny Laage på mail: warriorscup2017@gmail.com

Velkommen